dinsdag 3 mei 2011

Viooltjes...


In het geweldige boek van Eddie Spence ‘The art of Royal icing’ staan viooltjes op een andere manier beschreven dan zoals ik het geleerd had, en zoals het ook in de boeken van Peggy Porschen staat. Als je goed kijkt naar een echt viooltje, klopte de manier waarop ik ze maakte eigenlijk niet, en komt die van Eddie Spence veel dichter in de buurt van de natuurlijke vorm. Ik ben maar eens een middagje gaan uitproberen, en dit is het resultaat. Het verschil is dat je de twee achterste blaadjes in een afwijkende kleur doet, in plaats van de vier bovenste, en dat je niet een brede ‘rok’ maakt, maar dat de drie onderste blaadjes (van dezelfde kleur) een driehoek vormen. Ook heb ik nu geen geel kringetje gemaakt als hartjes, maar meer een druppelvorm. Zelf vind ik ze zo mooier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten