vrijdag 15 april 2011

Eindelijk weer begonnen!


Na een half jaar verplicht niet bakken ben ik weer langzaam-aan begonnen. Omdat ik een nieuwe oven heb moet ik oude recepten eerst uitproberen om te zien hoe hoog de temperatuur in deze moet, en hoe lang alles erin moet blijven. Hij bakt heel mooi regelmatig. Alles is bijna even gelijk gebakken, of het nu in het midden zit of meer aan de zijkanten op de bakplaat staat. Ik werk nu met een oventhermometer, dat is meer precies. Vooral bij macarons, waar ik weer mee ben begonnen, is dat belangrijk. En de brownies waren nog nooit zo lekker sappig!
Joop mocht op school wat lekkers meenemen, een mooie aanleiding om ook weer met fondant en marsepein aan de gang te gaan. Wat vorm betreft voornamelijk ‘gouwe ouwes’, alleen het rozenmalletje is nieuw. Voor de aardbei-cakejes heb ik gebruik gemaakt van een nieuwe nerven-mould, die prachtige, natuurgetrouwe nerven maakt, ook aan de achterzijde. Je kunt ze heel dun maken. Aardbeitjes op dit formaat had ik nog niet eerder gedaan, alles moest best klein zijn om op zo’n mini-cupcake te passen.

1 opmerking: