dinsdag 8 juni 2010

Weer vlinders...








dat blijft toch fijn om te doen. Dit is een van de vier verschillende ontwerpen die ik gemaakt heb voor een goede vriend die 50 werd. Een mooie gelegenheid een en ander uit te proberen! Voor deze vlindercakejes heb ik vanillecakejes gemaakt, besmeerd met een laagje aardbei-botercrème. Dat had ik nog nooit eerder gemaakt en ik heb maar wat gedaan. De helft van de suiker die normaal in de botercrème gaat heb ik vervangen door aardbeienjam. De crème werd daardoor wel wat dunner, maar het was nog net te doen. Ik hield mijn hart vast toen het plotseling vrij zonnig werd en we twee uur moesten rijden met al die dozen met cake achterin!

De vlinders had ik een aantal dagen van te voren gemaakt van tylosefondant, in drie verschillende basiskleuren. Daarna heb ik ze gekleurd met eetbare verf en poederdust.

Het fondant heb ik een reliëf gegeven met die embossingplaatjes. Ik leg ze op de fondant en druk er vervolgens met een kleine roller in twee richtingen overheen. Het fondant moet wel goed bepoederd zijn, anders blijft het plakken een het plastic plaatjes. Dat is het voordeel bij wit fondant: je krijgt geen poedersuikervlekken.
Er staat een tekst op over de ‘purpose of life’ en dat leek mij wel toepasselijk als je 50 wordt! Het blijft altijd een gemier om de vlinders erop te zetten, maar als het glazuur eenmaal hard is, zitten ze ook heel stevig. Ze hebben het gehobbel in de auto prima doorstaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen