dinsdag 8 juni 2010

Opruimen en ordenen...





Dat is wat ik voornamelijk doe op dit moment. Omdat we over een tijdje gaan verhuizen ga ik al mijn spullen door, in de hoop dat mijn hoofd daardoor wat leger wordt. Twee weken geleden heb ik mijn voorlopig laatste project gedaan (al was dat wel een uitgebreide met 4 verschillende ontwerpen maar daarover later meer). Maar voor ik die erop zet probeer ik eerst mijn archief op te schonen. Dus eerst wat ‘oud’ werk.

Dit zijn chocoladecakejes met een laagje chocoladeganache. Het was voor het eerst dat ik behoorlijk tevreden was, al is er altijd een moment tijdens het maken dat ik denk: ‘dit wordt niets’.
De cakejes waren mooi hoog uit de oven gekomen, en ganache vind ik wat prettiger werken dan botercrème. Ik had een cakeje achtergehouden, een week op het aanrecht laten staan, en toen doorgesneden en een hap genomen. Hij was nog steeds heerlijk: sappig alsof hij net gemaakt was. Dat kan met botercrème niet.

Voor de fondant heb ik voor het eerst een reliëf gebruikt en dat ging goed. Wat parelmoer-poeder erop waardoor het reliëf extra mooi uitkomt. Vervolgens op ieder cakeje drie bloemen en drie blaadjes. De blaadjes had ik al een paar dagen eerder gemaakt en in een paletbakje gedrapeerd laten droge waardoor ze een meer natuurlijke vorm krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen