woensdag 9 juni 2010

Iets nieuws uitproberen...




Daar was het wel tijd voor vond ik. Dus heb ik heel veel nieuwe dingen die ik nog niet eerder had gedaan in een cakeje gestopt: nieuwe smaak (kokoscake met mangobotercrème), zwart fondant, een vogel-uitsteker, beetje sixties ontwerp. Bij de cakejes ging het al een beetje mis (zie een vorige blog): de eerste lading werd helemaal niet hoog, de tweede wel. Dat heb ik maar opgelost door de hoge iets lager te snijden, en op de lage iets meer mangocrème te smeren.
Vervolgens zwart fondant: kun je bij een lichte kleur genoeg poedersuiker gebruiken bij het uitrollen, bij zwart wordt dat meteen een vale vlek. Gelukkig had ik geen reliëf bedacht voor deze cakejes, dat scheelde weer. Daarna de blaadjes in 6 verschillende kleuren x 16 cakejes... De vogelsilhouetten had ik al eerder gemaakt, evenals de witte bloemen met zwart hartje (meer voor de zekerheid, voor het geval de vogels niet zouden werken).
Bij het fotograferen stootte ik twee vogels stuk, het dunne pootje is vrij kwetsbaar. Gelukkig maak ik altijd reserve-onderdelen! En de autoreis hebben ze goed overleefd.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen