dinsdag 8 juni 2010

De aardbei



blijft toch een geweldige vorm. De blaadjes, de bloesem en dan die rode bolletjes, ik word iedere keer weer vrolijk wanneer ik ze maak. Deze cakejes zijn gemaakt voor een lenteborrel. De basis is vanille-cake, gevuld met wat aardbeien-room. Bovenop een dun laagje vanille-botercrème. Daarover zachtblauw fondant met een ruit-reliëf. En dan die blaadjes (die ik ook weer gedrapeerd had laten drogen), witte bloesem en marsepeinen aardbeitjes. Het was een monnikenwerk, uren ben ik er mee bezig geweest (en natuurlijk weer een moment gedacht: dit wordt niks). Maar uiteindelijk was ik er toch blij mee!

Een reliëf in het fondant was iets waar ik meer mee wilde doen. Nu bleek dat er vrij weinig te krijgen was, en wat er was was behoorlijk duur. Na wat rond zoeken vond ik plastic vormpjes die eigenlijk voor een andere hobby bedoeld zijn (waar ik nog nooit van gehoord had): embossing. Normaal wordt het reliëf in papier gedrukt, maar in fondant gaat ook. Maar daar zal ik later meer over vertellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen