dinsdag 4 mei 2010

Het begin...


Laat ik daar maar beginnen: mijn eerste cupcakes / petit fours die ik voor anderen gemaakt heb.

Een chocolade-cupcake, gevuld met chocoladeganache en versierd met een zelf gespoten viooltje. Hier had ik nog niet dat fantastische recept waardoor de cakejes zo’n mooie bolling krijgen. Ook zijn de kleuren van de viooltjes niet helemaal hoe ze zouden moeten, maar ze zien er wel lief uit.

En een petit-four van vanillecake, gevuld met frambozenjam en vanille-botercrème en bedekt met glazuur. De bloemetjes zijn mijn eerste uit fondant gemaakte bloemen, de blaadjes zijn gespoten.

Ondanks dat er van alles op aan te merken was (of misschien wel juist daardoor) kreeg ik enorm veel zin mij verder te verdiepen in de wereld van de cupcake. Want hoe maak je nu dé ultieme cupcake? Aan welke voorwaarden moet die voldoen? En daarnaast wil ik nog de perfecte petit-four maken, macaron, 1-persoonstaartje... Kortom, genoeg om mijn hoofd te doen tollen en ’s nachts wakker van te liggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen